The London Archives

Information.

Jag samlar på BJD-dockor, som nog många av mina läsare redan vet. Min första docka var Set, som jag utvecklade en karaktär till och som jag senare också började rollspela med, och skriva om. Storyn runtomkring honom och Jake blev större och större och tack vare rollspelandet har det nu utvecklats till en egen liten värld istället för bara en "story."
Den inkluderar många fler karaktärer, vissa som jag har i dockform, vissa inte. 

The London Archives är mitt samlingsnamn på korta utdrag ur den här storyn. Jag skriver dem inte i någon särskild ordning. En text kan vara från när Set är tretton, och en annan som jag skrivit direkt efter kan plötsligt handla om Set när han är tjugofem. Eller så kan det handla om en karaktär som är Sets systers flickväns storebrors kompis. Det enda som gör att det hör ihop är att de bor i samma påhittade universum, i London.

Jag skriver de här texterna för att jag är nöjd med hur Set och Jake blev som karaktärer, och det är både roligt och givande för mig att få utveckla dem ännu mer genom skrift. 
En till anledning till är att jag ska få öva på min engelska , och förhoppningsvis bli bättre och bättre.

Jag hoppas det kan vara kul för utomstående att läsa även fast det kanske kan verka förvirrande ibland. Det är svårt för mig att förklara allting runtomkring i de ändå rätt så korta textsnuttarna, eftersom det allra mesta ändå finns inuti mitt huvud. 



© Amanda

Postat av: Sam

Det var bra att vi stoppade in alla i rollet. <3
Bra att vi brukar prata om dem, så jag vet mycket redan och det är lättare att förstå en del saker och så, hoh.

Svar: Verkligen <3Du är den som fattar mest om alla karaktärer och sakerna runtomkring ändå, heh :3
Amanda Lee

2013-02-03 @ 23:06:30
URL: http://simsky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback